Sari la conținut

Cel mai bun ulei de motor

  • Cristian 
4.8
(42)

Atunci când vine vorba de menținerea bunei funcționări a vehiculului este crucial să ai cel mai bun ulei de motor pentru vehiculul tău.

Pentru ca un vehicul să se deplaseze fără probleme, motorul trebuie să aibă suficient lubrifiant. Uleiul de motor este disponibil în diferite tipuri. Dacă șoferii nu acordă atenție acestui aspect, în cel mai rău caz, există riscul de deteriorare a motorului după următorul schimb de ulei. Un ulei de motor de înaltă calitate ajută la îmbunătățirea performanței și poate reduce emisiile. Uleiurile moderne ard fără cenușă și susțin funcția filtrelor de particule și a altor sisteme de post-tratare a gazelor de eșapament. Aflați mai multe în cadrul unui test de ulei de motor, acordați atenție vâscozității și clasei SAE și selectați din tabelul nostru de produse un ulei de motor ale cărui proprietăți sunt compatibile cu autovehiculul dumneavoastră.

Nu toate uleiurile sunt create la fel, iar găsirea combinației perfecte poate face diferența între o mașină bine unsă și o factură costisitoare de reparații. În acest articol, vă voi prezenta cele mai bune uleiuri auto, dar și un ghid informativ despre cum să alegeți și ce trebuie luat în considerare înainte de a cumpară un ulei de motor.

cel mai bun ulei de motor

Top selectii cele mai bune uleiuri de motor

Ulei motor Castrol Edge LongLife, 5W30

Avantaje

  • Reduce depunerile din motor pentru a îmbunătăți răspunsul motorului
  • Tehnologia TITANIUM-FST pentru creșterea rezistenței peliculei de lubrifiant
  • Oferă performanțe maxime susținute chiar și sub presiune
  • Reduce frecarea și crește performanța
  • Potrivit și pentru motoarele hibride

Dezavantaje

  • Nu este recomandat pentru vehiculele mai vechi de 20 ani

Mai multe detalii

Ulei de motor Liqui Moly Top Tec 4200

Avantaje

  • Poate fi utilizat atât vara, cât și iarna
  • Schimb de ulei la 30.000 – 50.000 de kilometri
  • Reduce consumul de ulei
  • Pentru motoarele cu benzină sau diesel

Dezavantaje

  • Nu este potrivit pentru motoare hibride

Mai multe detalii

Ulei motor RAVENOL HLS 5W30

Avantaje

  • Se exclude turbocompresia, lipsește injecția directă
  • Accent pe indicele de vâscozitate
  • Producție germană
  • Foarte versatil

Dezavantaje

  • Capacul prezintă scurgeri uneori

Mai multe detalii

Ulei motor Motul 6100 Synergie+ 10W40

Avantaje

  • Optimizează consumul de carburant
  • Compatibil cu multe standarde
  • Protecție optimă a presiunii
  • Semisintetic

Dezavantaje

  • Vâscozitatea scade în timp

Mai multe detalii

Ulei motor Mobil Super 3000 X1

Avantaje

  • Ulei de motor cu frecare redusă
  • Curățenie excelentă a motorului
  • Full sintetic
  • Protecție împotriva ruginii
  • Pentru benzina si diesel

Dezavantaje

  • Cost de menținere ridicat

Mai multe detalii

Ulei motor Total Quartz Energy 9000, 5W40

Avantaje

  • Interval extins de schimb de ulei
  • Peliculă lubrifiantă stabilă
  • Proprietăți bune de curățare
  • Ulei pentru toate anotimpurile

Dezavantaje

  • Cost ridicat

Mai multe detalii

Oferte si promotii ulei de motor

De multe ori se intampla ca pretul produselor sa varieze in functie de magazinul in care sunt vandute, posibile discount-uri, promotii la unele articole si asa mai departe. De asta va recomand sa investigati pretul in alte magazine poate asa economisiti sau gasiti un produs care va place mai mult decat cele pe care le-am recomandat. Mai jos aveti link-urile pentru categoria uleiuri de motor.

Cum alegi cel mai bun ulei de motor

Nicio mașină sau motocicletă nu poate sta fără ulei. Prin urmare, pe lângă lichidul de frână, verificați și uleiul cel puțin o dată pe lună. Dacă piesele mobile ale motorului nu sunt alimentate cu suficient ulei hidraulic, acestea se vor freca unele de altele. Prin schimbarea regulată a uleiului, puteți evita reparațiile inutile ale vehiculului.

Înainte de a cumpăra ulei de motor, ar trebui să aflați ce specificații necesită mașina. Caracterul adecvat al produsului, fie că este ulei sintetic sau semi-sintetic, este crucial pentru a vă asigura că vehiculul funcționează în mod normal și pentru a preveni deteriorarea cutiei de viteze.

Ce tipuri de ulei de motor exista?

Există diferite categorii de uleiuri de motor. Le explicăm pe cele mai importante două în comparația noastră de uleiuri de motor. Diferențele dintre uleiurile de motor rezultă din domeniile lor de aplicare respective.

TipInfo
Ulei monogradUleiul monograd a fost standardul până în anii 1970. În prezent, acesta este utilizat de obicei doar în motorsport sau la temperaturi exterioare extreme, de exemplu la temperaturi foarte ridicate. Acest lucru se datorează faptului că uleiurile monograd sunt împărțite în uleiuri de iarnă și de vară. Acest lucru înseamnă că, atunci când se schimbă anotimpurile, trebuie schimbat în același timp, la fel ca atunci când se trece de la anvelopele de vară la cele de iarnă (și viceversa).
Ulei multigradUleiul multigrad își păstrează vâscozitatea, adică proprietățile de curgere, chiar și la temperaturi mai ridicate. Prin urmare, lubrifierea rămâne stabilă până la un anumit punct atât cu uleiul mai cald, cât și cu cel mai rece. Prin urmare, uleiul Multigrade poate fi utilizat atât iarna la temperaturi extreme, cât și vara la temperaturi ridicate. Cu toate acestea, este important de știut următoarele în ceea ce privește fluiditatea: cu cât este mai mare intervalul de vâscozitate acoperit de ulei, cu atât mai mult uleiul își pierde din consistența dacă rămâne mai mult timp în motor.

Clasele SAE – tabel vascozitate ulei motor

Tabel clase SAE

După cum s-a menționat deja, uleiurile de motor sunt împărțite în uleiuri de vară și de iarnă. În trecut, trebuia schimbat în fiecare sezon, la fel ca și anvelopele. În prezent, pentru uleiurile de motor auto se folosesc mai ales uleiuri multigrad.

Uleiurile de vara

Dacă citiți denumirea uleiului SAE 16 sau SAE 20, puteți presupune că este un ulei de vară care poate fi utilizat și la temperaturi ridicate. Denumirile variază de la SAE 20 în trepte de zece la SAE 60 și indică grosimea uleiului de motor. Uleiurile de la capătul inferior al scalei sunt mai vâscoase, în timp ce SAE 60 este mai vâscos. Grosimea uleiurilor este specificată la 100°C. Cu toate acestea, valorile numerice individuale nu oferă nicio informație despre calitatea substanțelor.

Uleiurile de iarna

Uleiurile de iarnă sunt etichetate cu amprente precum 0W sau 5W. Aici, scara variază în trepte de cinci până la 25W. Denumirile indică cea mai joasă temperatură la care un ulei mai poate fi pompat. Pentru 0W aceasta ar fi -40°C, iar pentru 5W -35°C.

Uleiurile multigrad

Fluiditatea cea mai mică și cea mai mare pot fi citite întotdeauna din denumirea uleiurilor multigrad, indicând astfel tipul de ulei. Denumirile sunt o combinație a specificațiilor uleiului de iarnă și de vară, de exemplu 5W-30. Numărul din fața literei „W” oferă informații despre proprietățile uleiului pe vreme rece (winter), ceea ce este crucial pentru alege uleiul adecvat la temperaturile joase.

Sfat: Clasa depinde întotdeauna de producătorul vehiculului, de exemplu Mercedes Benz. Este important să alegi uleiul adecvat, fie sintetic sau semi-sintetic. Se specifică ce clasă este necesară pentru fiecare mașină, de exemplu un BMW. Așadar, fiți atenți la aceste informații. Acest lucru va asigura crearea unei presiuni corecte a uleiului în motor.

Vascozitatea uleiului de motor

Reprezintă viteza de curgere a uleiului sub diferite influențe de temperatură. Clasele tipice de vâscozitate pentru motoarele în 2 timpi sunt 10W-40 sau 5W-40. Numărul din fața literei „W” oferă informații despre proprietățile pe vreme rece. Numărul din spatele lui „W” arată stabilitatea la valori ridicate.

Următorul tabel ilustrează proprietățile vâscozității folosind exemple selectate:

Clasa de vâscozitateProprietăți la temperaturi scăzute și fluiditate
Ulei de motor 0W-30-40 °C / 9,3 până la 12,4 mm²/s
Ulei de motor 5W-30-35 °C / 9,3 până la 12,5 mm²/s
Ulei de motor 5W-40-35 °C / 12,5 până la 16,3 mm²/s
Ulei de motor 10W-40-30 °C / 12,5 până la 16,2 mm²/s

Moduri de producție

Poate fi produs în diferite moduri. Se pune întrebarea: ulei mineral sau sintetic? Uleiul mineral poate fi obținut prin distilarea țițeiului. Aceste uleiuri sunt disponibile în comerț doar ca uleiuri monograd. Poate fi amestecat și este disponibil și sub formă de ulei semisintetic. Uleiurile minerale sunt combinate cu uleiuri sintetice pentru a crea formule semi-sintetice care sunt mai eficiente în condiții de temperaturi extreme.. Cel sintetic este aditivat. Aditivii cresc calitatea produsului. Cu toate acestea, acest ulei de motor nu este ieftin de cumpărat.

Veți găsi acum o prezentare generală a avantajelor și dezavantajelor uleiurilor minerale și sintetice:

Ulei de motor mineralUlei de motor sintetic
Este produs din petrol brut rafinatEste produs din petrol brut
Mai ieftinGrad mai mare de puritate
Durează mai mult decât uleiul sinteticProprietăți lubrifiante mai bune
Producție simplă și relativ necostisitoarePoate fi utilizat în toate anotimpurile
Poate fi utilizat numai ca ulei monogradTermen de valabilitate mai scurt din cauza degradării aditivilor conținuți
Necesară o schimbare sezonieră a uleiuluiPreț mai ridicat din cauza producției complexe

Intrebari si raspunsuri

Se poate amesteca uleiul de motor?

În general, nu se recomandă amestecarea uleiurilor de motor pentru diferite tipuri de motoare. Ceea ce nu funcționează deloc este amestecarea uleiurilor de motor pentru motoare în 4 și 2 timpi, mai ales atunci când se combină tipurile de ulei, cum ar fi sintetic cu semi-sintetic. Uleiurile pentru același tip de motor, de exemplu, pentru o motocicletă, pot fi, desigur, amestecate fără probleme.

Cand trebuie sa umplu din nou uleiul de motor?

Cel mai bine este să verificați nivelul uleiului după fiecare a treia oprire pentru realimentare. Lumina de control al uleiului clipește? Până atunci, de obicei, este deja prea târziu. Este bine dacă în portbagaj există un bidon de rezervă cu 1 până la 5 litri de ulei de motor.

Ce inseamna W?

W, care face adesea parte din combinația de numere din denumirea uleiului de motor, indică faptul că este un ulei de iarnă. Cu alte cuvinte, un ulei care poate fi utilizat iarna.

Se poate strica uleiul de motor?

O sticlă nedeschisă de ulei care conține 5 litri, de exemplu, are un termen de valabilitate foarte lung. Are, de obicei, un termen de valabilitate de trei până la cinci ani. Dar aveți grijă. Uleiurile sintetice pot oferi chiar și o durată de viață mai lungă. Progresul tehnic în proiectarea motoarelor înseamnă că trebuie utilizate întotdeauna cele mai recente compoziții de ulei și filtre la service. Uleiul deschis are un termen de valabilitate de aproximativ șase luni.

La cat timp se schimba uleiul de motor?

Înainte, trebuia să schimbați uleiul după aproximativ 1.000-5.000 km. În prezent, trebuie să-l schimbați după ce ați parcurs aproximativ 50.000 km. După aproximativ 18 luni, de obicei, este necesară în continuare o schimbare de ulei, indiferent dacă ați parcurs deja distanța necesară sau nu.

A fost util acest articol?

Alege o stea pentru a vota

Medie 4.8 / 5. Voturi 42

No votes so far! Be the first to rate this post.